Goede samenwerking tussen RPM Belgium Vandex Group & Fonitel

De RPM Belgium Vandex Group is ontstaan door de samenwerking van twee toonaangevende bedrijven die hoog-performante polymeren en cementeuze materialen ontwikkelen, produceren en verkopen. Door deze vereende krachten is de RPM Belgium Vandex Group een erkend wereldleider in, en een leverancier van materialen die de duurzaamheid en levensduur van constructiebeton structuren verbetert.

We spraken met Martin Evrard, Supply Chain, Logistics en Production Manager: “Onze telefooncentrale was reeds behoorlijk oud en onze vroegere leverancier gaf hier geen service meer op. Tijd voor iets nieuws dus! We namen contact op met Fonitel en ze stelden ons een volledig op IP-platform van Mitel voor. Het bleek een ideale oplossing te zijn om onze drie bedrijven aan elkaar te koppelen, twee in Duitsland en onze hoofdzetel in België.”

“De implementatie van ons nieuw communicatieplatform zorgde ervoor dat we goedkoper konden bellen en dit vanuit elke vestiging.”

“Het feit dat we onze drie vestigingen met elkaar te koppelen, waardoor de communicatiekosten onderling gereduceerd werden tot nul, is voor ons uiteraard een groot voordeel. Ook het gebruik van de Mitel Unified Communications-oplossing was voor ons een schot in de roos. Dankzij de uitgekiende UC client weten we altijd wie er wanneer beschikbaar is, kunnen we chatten in plaats van te bellen, zien we in één oogopslag wie bereikbaar is, etc.

“De implementatie van ons nieuwe communicatieplatform zorgde ervoor dat we goedkoper kunnen bellen en dit vanuit elke vestiging. Als we vanuit België naar klanten of leveranciers bellen in Duitsland, bellen we aan een lokaal tarief. Dit alles maakt ons werk een stuk gemakkelijker.”

“De installatie op de drie vestigingen heb ik samen gedaan met een engineer van Fonitel. Alles verliep prima en professioneel. Ik vind het daarom ook heel belangrijk dat er goede engineers zijn die op de hoogte zijn van de technologie en die flexibel zijn wat betreft de wensen van de klanten en de gebruikers.”

“Als er zich problemen voordoen kan je bij Fonitel altijd terecht op hun helpdesk. Daar zoeken ze tot een oplossing gevonden wordt voor het probleem, ook al betekent dit dat er contact moet opgenomen worden met derde partijen zoals providers, leveranciers, etc. Wat er ook gebeurt, Fonitel zet steeds de klant centraal.”

×
Show