Mitel introduceerde recent zijn nieuwe merkidentiteit. De presentatie van onder meer een nieuw logo is de laatste fase in een reeks strategische stappen die het bedrijf heeft genomen. Mitel is leider in zakelijke communicatie en is de afgelopen 1,5 jaar onder meer door overnames en fusies verdubbeld in omvang. Daarnaast heeft het zijn productaanbod aanzienlijk uitgebreid. De merkstrategie die vandaag is geïntroduceerd weerspiegelt dat ‘nieuwe’ Mitel. Als onderdeel van het proces gaat het Nederlandse zusterbedrijf Aastra ook verder onder de naam Mitel Nederland.

De introductie van de nieuwe merkidentiteit volgt op een periode van strategische fusies en overnames, inclusief de integratie van vier bedrijven in iets meer dan een jaar tijd. Vanaf vandaag is dat ‘nieuwe’ bedrijf verenigd onder één nieuw Mitel-merk. Mitel ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit op basis van diverse onderzoeken en in nauw overleg met klanten, partners en medewerkers. Buiten de nieuwe visuele identiteit ondersteunt het nieuwe logo de belofte dat Mitel klanten helpt bij het bereiken van hun doelen altijd en bij elke communicatie.

“Inspelen op kansen en veranderingen in de branche en voortdurende innovatie waren de voornaamste redenen voor ons succes in het verleden. De erfenis van ons verleden en de kansen voor onze toekomst zijn blijvend verbonden aan de naam ‘Mitel'”, zegt Terry Matthews, voorzitter van de raad van bestuur en mede-oprichter. “Onze oorspronkelijke naam wordt nu ondersteund door twee in elkaar grijpende schakels en de nieuwe tagline: ‘powering connections’, ofwel het versterken van verbindingen. Samen staan ze voor de ongekende hoeveelheid verbindingen in de wereld waarin we nu leven en het mondiale ecosysteem van klanten, partners en leveranciers die al sinds de oprichting van Mitel meer dan veertig jaar geleden, van cruciaal belang zijn.”

×
Show